Podsumowaliśmy wszystkie znane nam strategie dodawania. Ta poznana najpóźniej, czyli algorytm dodawania pisemnego, dziś została przez nas przećwiczona na klockach. Na tablicy przyporządkowaliśmy każdej cyfrze jeden kolor zębatki.
Losowo dobraliśmy się w dwuosobowe zespoły i każda para zbudowała planszę do pracy z dwóch kolorów platform. Po czym Pani zapisywała działania na tablicy, a my układaliśmy je na planszach za pomocą klocków.
Tych przykładów było dużo więcej, ale Pani nie nadążała z fotografowaniem :) Najpierw dodawaliśmy do siebie dwie, a potem trzy liczby, dwu- i trzycyfrowe. Każdy przykład był omawiany i sprawdzany.
A na koniec nadszedł czas na klasówkę... Każdy zespół wylosował karteczkę z przykładem, który miał ułożyć na swojej planszy - ale tym razem bez wyniku. Działanie zapisać i obliczyć miał na arkuszu sprawdzianu, który otrzymał. A potem co 2 minuty Pani dawała sygnał: zmiana i wtedy przesiadaliśmy się na kolejne miejsca, gdzie mieliśmy za zadanie pod odpowiednim numerem na arkuszu zapisać odkodowane działanie i je obliczyć.
Przy ostatnim rozwiązywanym przykładzie mieliśmy ocenić stopień trudności zadania w naszym odczuciu. Na koniec każdy zespół usiadł przy karcie innej pary i wspólnie sprawdzaliśmy wszystkie działania - jak zawsze używając zielonych długopisów.
Po tych zajęciach dodawanie pisemne nie ma dla nas tajemnic :)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz