Ależ dzisiaj dużo się działo w naszej klasie!
Najpierw grupowaliśmy liczmany według obrazków na nich.
Następnie układaliśmy w szeregach pogrupowane liczmany, aby móc oszacować ich liczebność oraz wzajemne relacje.
Potem, korzystając z ułożonych rzędów, odpowiadaliśmy na różne pytania, na przykład:
- Czego jest najwięcej?
- Czego jest najmniej?
- Czego jest tyle samo?
- Co znajduje się w trzecim rzędzie od lewej strony?
- Co znajduje się w piątym rzędzie od prawej strony?
- Co znajduje się między muchomorami a biedronkami?
- Czego jest tyle samo co podgrzybków?
- O ile więcej jest jabłek niż gruszek?
- O ile mniej jest podgrzybków niż prawdziwków?
- Ile jest razem owoców?
- Ile jest wszystkich grzybów?
- Ile jest ptaków?
Odpowiadaliśmy na te wszystkie pytania całymi zdaniami - na początku było to trochę trudne, ale z każdym pytaniem szło nam coraz lepiej.
Oczywiście ciekawska żaba przysłuchiwała się wszystkiemu dokładnie 😁
Przy okazji utrwaliliśmy nazwy grzybów, ptaków, liści drzew, kolorów.
Byliśmy bardzo zdziwieni, gdy zadzwonił dzwonek, tak szybko minęła nam ta lekcja.
Sama chętnie wzięłabym udział w takiej lekcji. Może jutro zamienię się z synem 😉
OdpowiedzUsuńSuper lekcja :D
OdpowiedzUsuńNatalia cały weekend ćwiczyła siostrę czego jest więcej a czego mniej! 🙉
OdpowiedzUsuń