23 września 2021

Kolorowa matematyka podłogowa

Ależ dzisiaj dużo się działo w naszej klasie!

Najpierw grupowaliśmy liczmany według obrazków na nich.

Następnie układaliśmy w szeregach pogrupowane liczmany, aby móc oszacować ich liczebność oraz wzajemne relacje.






Potem, korzystając z ułożonych rzędów, odpowiadaliśmy na różne pytania, na przykład:

- Czego jest najwięcej?

- Czego jest najmniej?

- Czego jest tyle samo?

- Co znajduje się w trzecim rzędzie od lewej strony?

- Co znajduje się w piątym rzędzie od prawej strony?

- Co znajduje się między muchomorami a biedronkami?

- Czego jest tyle samo co podgrzybków?

- O ile więcej jest jabłek niż gruszek?

- O ile mniej jest podgrzybków niż prawdziwków?

- Ile jest razem owoców?

- Ile jest wszystkich grzybów?

- Ile jest ptaków?

Odpowiadaliśmy na te wszystkie pytania całymi zdaniami - na początku było to trochę trudne, ale z każdym pytaniem szło nam coraz lepiej.

Oczywiście ciekawska żaba przysłuchiwała się wszystkiemu dokładnie 😁


Przy okazji utrwaliliśmy nazwy grzybów, ptaków, liści drzew, kolorów. 

Byliśmy bardzo zdziwieni, gdy zadzwonił dzwonek, tak szybko minęła nam ta lekcja.

3 komentarze:

  1. Sama chętnie wzięłabym udział w takiej lekcji. Może jutro zamienię się z synem 😉

    OdpowiedzUsuń
  2. Natalia cały weekend ćwiczyła siostrę czego jest więcej a czego mniej! 🙉

    OdpowiedzUsuń