Kończąc zabawy językowe w ramach MDJO, zajęliśmy się homonimami. Najpierw czytaliśmy rozłożone na podłodze wyrazy i próbowaliśmy zgadnąć, jaką cechę wspólną mają. Były różne pomysły, ale niepasujące do wszystkich wyrazów. Jednak powoli, korzystając z naprowadzających informacji od Pani, wpadliśmy na to, że każdy z nich ma więcej niż jedno znaczenia.
A jak już odgadliśmy tą ich cechę wspólną, to udało nam się, też wspólnie, podać znaczenia każdego z nich.
A potem każdy z nas zrobił w zeszycie homonimową notatkę słowno - obrazkową, wykorzystując w niej wybrane przez siebie homonimy.
Super, jak te dzieci już dużo się nauczyły!
OdpowiedzUsuńTemat tak bardzo się podobał, że po raz pierwszy Kaan z przyjemnością wykonał notatkę z lekcji. Później w domu homonimy znajdował w dwóch różnych językach. Świetna zabawa.
OdpowiedzUsuń